‘Schandalige en onbeschaafde actie B&B Vol Liefde-Rob’! echt schokkend en verontwaardigend.

Deze week in B&B Vol Liefde waren we getuige van het pijnlijke moment dat Rob besloot te vertrekken bij Magda. Dat hij dit zonder afscheid van Gene te nemen deed, vindt RTL Boulevard-verslaggever Aran Bade ‘schandalig’.

Moeizame zoektocht

“Bij Magda in Frankrijk wordt er vooral in potjes geroerd en slaat de vlam in de pan. Maar niet in het hart van Magda. Je ziet dat zij moeite heeft om na zo’n lange relatie weer de liefde te vinden.

Ze is goudeerlijk, zegt alles wat ze denkt, dat kan heel verhelderend werken, maar ook een ballast zijn. Het geeft toch problemen voor Magda, die er nu ook met Rob niet uitkomt. Terwijl Rob echt wel een leuke man is.”

‘Onbeschaafd’

Advertisements

“Rob vertrekt nu. Hij heeft slecht geslapen en neemt ook geen afscheid van de andere man, Gene. Wat ik opmerkelijk vind, en ook echt wel onbeschaafd. Schandalig, dat doe je niet. Je geeft iemand wel gewoon even een hand. Ik denk dat Magda nog wel even doelloos door blijft koken. Ik hoop dat er voor haar nog iets gaat gebeuren, want ook al is ze keihard, ik gun haar nog wel een liefde naast haar”, aldus Bade tot slot.

 

 

 

Dick maakt het zichzelf in B&B Vol Liefde vanuit Suriname ontzettend lastig door zich louter op te stellen als ‘pleaser’. Dat stelt psycholoog Gera de Jong, die geciteerd door het blad Nouveau haar vinger op de zere plek legt.

Pleaser Dick

Omdat Dick een pleaser is, is hij gewend om zichzelf aan te passen aan anderen, ziet De Jong. “Pleasers zijn vaak minder goed afgestemd op hun eigen behoefte en grenzen, tot het punt dat ze overprikkeld raken of zich innerlijk leeg voelen.” De Jong ziet dat Dick, net als eerder bij Karin, in het begin nog erg enthousiast is en verbinding zoekt met Sharon. “Maar op een bepaald moment voelde hij, het wordt me te veel. Niet omdat Sharon iets verkeerd deed, maar omdat haar aanwezigheid, openheid en spraakzaamheid iets in hem raakte wat hij niet kon dragen.”

Blokkade

Dick stelde dat hij ‘een grens moest trekken’, maar volgens De Jong zegt dat iets heel anders: “Die zin zegt eigenlijk: ik kan het niet blijven dragen als ik mezelf blijf verlaten. Ik voel dat ik over mijn grens ga. (…) Voor een pleaser is afscheid nemen extreem moeilijk. Het voelt als falen, als iemand teleurstellen, als schuld.” Door het constante pleasen voelt hij zelf niet een spark, waardoor hij zich uiteindelijk terugtrekt, legt De Jong uit: “Niet omdat hij niets voelt, maar omdat het voelen zoveel is dat hij bang is zich erin te verliezen.”

 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button
error: Content is protected !!