SCHOK! Jean-Paul uit B&B Vol Liefde onthult hartverscheurend nieuws: ‘Het mocht niet meer baten!
Droevig nieuws voor B&B Vol Liefde-deelnemer Jean-Paul. Op Instagram deelt hij dat zijn moeder Jopie op 87-jarige leeftijd is overleden.
“We hebben gelukkig nog afscheid kunnen nemen.”

Dit jaar maakten kijkers van B&B Vol Liefde kennis met Jean-Paul. Als één ding duidelijk werd, is het dat hij weet hoe je een feestje organiseert – en zelfs zijn moeder Jopie deed nog graag een dansje mee.
Nu moet de B&B-eigenaar echter verdrietig nieuws delen: zijn moeder is zaterdag op 87-jarige leeftijd overleden.
Weggegleden
Jean-Paul vertelt op Instagram dat het twee dagen eerder nog goed leek te gaan met haar, terwijl ze op de medium care lag. “Ze had praatjes, wilde iedereen bellen en zelfs naar de kapper”, schrijft hij. Maar in de nacht van vrijdag op zaterdag verslechterde haar toestand plotseling. “Ze werd in allerijl teruggebracht naar de ic, maar het mocht niet meer baten.”
Samen met zijn broers en naasten kon hij gelukkig nog bij haar zijn. “Ze was nog even bij kennis. Mijn broers en ik hebben samen met alle dierbaren gelukkig nog afscheid van haar kunnen nemen en daarna is ze weggegleden.”
‘Ze heeft genoten’
In zijn bericht prijst Jean-Paul vooral de levenslust van zijn moeder. “Iedereen was gek op haar. Ze was zo lief voor iedereen en altijd vrolijk en altijd zin in een feestje of gezelligheid (van wie zou ik dat nou hebben!). Vlak voordat ze geopereerd werd, vertelde ze me dat ze terugkijkt op een heel mooi leven, dat ze het goed heeft gehad, en dat ze genoten heeft.” Jean-Paul en zijn familie bereiden nu een afscheid in Nederland voor.
De B&B Vol Liefde-deelnemer bedankt tot slot iedereen voor de reacties.
B&B Vol Liefde-Sylwia bijt van zich af: ‘Ben absoluut geen prinses in een kasteel’
B&B Vol Liefde-Sylwia en Illya zijn nog altijd dolgelukkig samen, maar op het kasteel gaat niet alles vanzelf… “Ik vergelijk ons soms met twee stieren: allebei een sterk karakter.”
Stapelverliefd, zo eindigden Sylwia en Illya hun B&B Vol Liefde-deelname. Hoe is het nu met het stel? Sylwia vertelt in een column voor RTL Boulevard dat ze nog steeds dolgelukkig zijn – al knettert het soms ook. “Iedere dag leer ik hem een beetje beter kennen. Ik vergelijk ons soms met twee stieren: allebei een sterk karakter. Soms hebben we een meningsverschil, omdat het dan botst, maar het fijne is dat we het meteen met elkaar uitpraten.”
‘Gezonde relatie’
Sylwia draait inmiddels volop mee op het chateau van Illya. Dat was even wennen, maar nu geniet ze van de gasten én hun positieve reacties. Toch benadrukt ze dat het geen sprookjesleven is: “Ik ben absoluut geen prinses in een kasteel.” Ze vindt het ook belangrijk haar eigen leven te behouden, en juist daarin voelt ze Illya’s steun. “Dat is waarom Illya mij zo gelukkig maakt.”
Een groot contrast met eerdere relaties: “Ik mocht dan nooit wat en ik werd bij wijze van spreken in een doos gestopt waar ik niet uit kon. (…) Ik kan eindelijk zeggen dat ik op dit moment in een gezonde relatie zit.”
Terugblik op B&B Vol Liefde
Ook blikt Sylwia terug op haar ontwikkeling sinds B&B Vol Liefde. “Vroeger had ik altijd een roze bril op als ik verliefd was. Als ik nu terugkijk naar hoe ik me gedroeg in de afleveringen, leek ik soms een beetje op een klein meisje. Nu ben ik een volwassen vrouw, en dat komt voor een groot deel door mijn relatie met Illya.”




