Drama bij ‘B&B Vol Liefde-Ingrid overweegt juridische stappen: ‘Ieder woord gelogen’
Het vijfde seizoen van B&B Vol Liefde is afgesloten, maar de ophef rondom sommige deelnemers blijft aanhouden.
Vooral Ingrid kwam de laatste tijd volop in het nieuws. Volgens haar wordt ze door het programma en de media neergezet als iemand die ze helemaal niet is.
Vorige maand publiceerde weekblad Privé een artikel waarin beweerd werd dat Ingrid dol zou zijn op getrouwde mannen en aandacht. Voor Ingrid was dit de druppel: “Het ergste voor mij was de Privé. Daar was werkelijk ieder woord van gelogen”, zegt ze tegen Shownieuws.
Ze noemt een aantal aantijgingen die haar zwaar vallen. “Ik deed het met heel het eiland, ik viel iedere dag ladderzat uit een kroeg… Nog niet één goed woord.
Dat ze dat er zomaar klakkeloos in durven te zetten én mogen zetten.” Inmiddels kijkt Ingrid serieus naar juridische mogelijkheden. “Samen met mijn zoon, want hij vindt het ook echt te walgelijk voor woorden.”
De hoofdredacteur van Privé, Evert Santegoeds, reageert laconiek op de dreiging van Ingrid: “Als ik op iedereen moet reageren die stappen overweegt, dan zou er niet elke week een blad in de winkel liggen.”
Ingrid is niet de enige B&B-houder die recent van zich liet horen. Ook Eveline sprak na de reünie van het programma openhartig over haar breuk met Bart.
Volgens Eveline kwamen de online beelden van hun relatie vaak niet overeen met de werkelijkheid: “Hij heeft nooit verteld dat hij nog gevoelens heeft.
Met name na de reünie zie ik op Instagram allerlei filmpjes tevoorschijn komen die een beeld scheppen van een relatie die we eigenlijk nooit gehad hebben. Maar buiten de camera’s was het eigenlijk helemaal niet zo leuk.”
Shirley na B&B Vol Liefde: ‘Kan niks met reacties van toetsenbordhelden’
Shirley Bloem uit ‘s-Gravenzande noemt haar deelname aan B&B Vol Liefde ‘superleuk’ en zegt dat ze er een ervaring rijker door is geworden. In de WOS-talkshow Aan Tafel vertelt zij dat kijkers volgens haar slechts een klein deel van de werkelijkheid te zien krijgen.
Shirley verbleef voor het RTL-programma in Tsjechië bij hotelhouder Daniël. De liefde bleef uit: Daniël besloot al snel dat hij geen toekomst met haar zag. Toch maakte Shirley indruk op kijkers, die verdeeld reageerden op haar nuchtere houding. Ze kreeg zowel stevige kritiek als veel steun, vooral uit haar eigen Westland.
“Wat je op televisie ziet, is nog geen tien procent van wat wij daar meemaken”, zegt Shirley. Ze legt uit dat er twaalf tot veertien uur per dag wordt gefilmd en dat vooral bepaalde kanten van haar persoonlijkheid uitgelicht worden: “Mijn persoonlijkheid is ook wel een beetje die nuchtere kant, maar als ze daar alleen maar op knippen, zie je ook alleen maar dat.”
Toetsenbordhelden
Over de reacties die ze online krijgt, is ze duidelijk: “Dat zijn toetsenbordhelden die in het echte leven nooit zoiets recht in je gezicht zouden zeggen. Nee, totaal niet. Ik kan daar niks mee. Het is echt niveauloos.” Tegelijk benadrukt ze dat er veel steun is: “Ik heb veel reacties gekregen van mensen waarvan ik nooit had verwacht dat ze mij zo’n sterke vrouw vinden. Dat heeft me echt geraakt.”
Tijdens haar verblijf bij Daniël in Tsjechië speelde de liefde niet op, maar voerden ze volgens Shirley wel veel gesprekken. Ze zegt dat ze hem hielp om duidelijk te krijgen wat hij in een vrouw zoekt. “Ik was meer een relatietherapeut voor hem. Ik reflecteerde heel veel met hem over wat hij leuk vindt en zoekt. Hij heeft veel van mij geleerd, maar dat was buiten de camera om.”
Wat de toekomst betreft, staat Shirley open voor nieuwe ervaringen, maar niet in de liefde op televisie. “Ik zoek eigenlijk niks. Wat er komt, dat komt”, zegt ze. Programma’s als Expeditie Robinson of De Verraders lijken haar wél interessant.






